مهارت ها و آموزش های لازم برای نگهبانان امنیت یک چالش همیشگی

چکیده

مهارت ها و آموزش های لازم برای نگهبانان امنیت یک چالش همیشگی برای مشاغل در هر شهری باقی مانده است، با حوادثی همچون سرقت و دزدی از مغازه گرفته تا درگیری فیزیکی. نگهبانان امنیتی با اطمینان از رسیدگی سریع و مؤثر به چنین نگرانی هایی از مؤسسات محافظت می کنند. از آنجایی که همیشه احتمال تهدید وجود دارد، پرسنل امنیتی باید همیشه هوشیار باشند. بنابراین، نگهبانان امنیتی باید مجموعه خاصی از توانایی ها را برای انجام وظایف خود در این روش داشته باشند

مهارت ها و آموزش های لازم برای نگهبانان امنیت یک چالش همیشگی

دانستنی های شغل های حفاظتی و مراقبتی

واحد آموزش و تحقیقات موسسه محافظین حریم سامان

مهارت ها و آموزش های لازم برای نگهبانان

 

امنیت یک چالش همیشگی برای مشاغل در هر شهری باقی مانده است، با حوادثی همچون سرقت و دزدی از مغازه گرفته تا درگیری فیزیکی.

 نگهبانان امنیتی در شغل حفاظتی مراقبتی با اطمینان از رسیدگی سریع و مؤثر به چنین نگرانی هایی از مؤسسات محافظت می کنند. از آنجایی که همیشه احتمال تهدید وجود دارد، پرسنل امنیتی باید همیشه هوشیار باشند. بنابراین، نگهبانان امنیتی باید مجموعه خاصی از توانایی ها را برای انجام وظایف خود در این روش داشته باشند. 

 

امنیت یک چالش همیشگی برای مشاغل هر شهر و کشوری می باشد:

 . 

کارکنان امنیتی نقش مهمی در تامین امنیت افراد و دارایی‌های سازمان دارند، بنابراین باید برای انجام مسئولیت‌های خود واجد شرایط باشند. همه نگهبانان باید آموزش نگهبانی را بگذرانند. بسیار مهم است که اصول اجرای قانون، نحوه دفاع از خود و دیگران در موقعیت‌های مخاطره‌آمیز و نحوه ایمن بودن هنگام کار در محیط‌های خطرناک را بدانید..

بنابراین، می‌خواهید یک نگهبان امنیتی شوید؟ در اینجا آموزش و مهارت هایی که نیروهای امنیتی نیازدارند آورده شده است.

 

مهارت‌ها و کیفیت‌های نگهبانان امنیتی باید داشته باشند

 

 

  • نظارت و هوشیاری

 

هوشیاری به این معناست که همیشه مراقب خود باشید و بدانید چه زمانی باید اقدام کنید. با این حال، مقامات امنیتی ابتدا باید بتوانند مشخص کنند که آیا یک تهدید بالقوه وجود دارد یا خیر. یک پلیس یار بعنوان یک پرسنل امنیتی همیشه هوشیار است و از اطراف خود آگاه است. آنها باید تا حد امکان عوامل حواس پرتی را از بین ببرند، در غیر این صورت خطر از دست دادن چیزی مهم یا نادیده گرفتن چیزی که می تواند زندگی را به خطر بیندازد.

پلیس یاران و یا پرسنل امنیتی در هر شرکت خصوصی ویا دولت، بانک ها و... می توانند در حفاظت و مراقبت برخی از اختلالات را با توانایی های مشاهده قوی خود تشخیص دهند. موضوع صرفاً توجه به جرم نیست. همه می توانند این کار را انجام دهند. تفاوت در این است که او باید بتواند به سرعت وضعیت را ارزیابی کند، پاسخ دهد و بهترین مسیر عمل را تعیین کند.

 

  • صداقت و درستی در پرسنل محافظ فیزیکی و یا امنیتی در اماکن:

 

از آنجایی که پرسنل حفاظت و انتظامات،حراست ویا نگهبانان امنیت، دسترسی به ساختمان و محافظت از مشاغل در برابر جرم را بر عهده دارند، باید صادق و قابل اعتماد باشند. ماموران امنیتی تحت نظارت دائمی کارفرمایان خود نیستند. علاوه بر این، آنها اغلب مسئول حفاظت از دارایی های ارزشمند هستند. این ویژگی ها در متخصصان امنیتی به توسعه و حفظ اعتماد کمک می کند. آنها باید کسانی باشند که حتی مشتریان بتوانند با آن راحت باشند.

 

یک مامور امنیتی می بایست مثل وضو پاک باشد یعنی اینکه زمانیکه در وضو گرفتن نیت می کنیم برای رضای خدا یک مامور انتظامات و امنیتی در محیط کار خود قبل از شروع به کار در شغل جدید به صورت حرفه ای باید تصمیم به صادق بودن را بگیرد و در دست شستن وضو یعنی اینکه خدایا دستان مرا از هر آلودگی به دور نگه دار،در شستن صورت نیت آن است که چشم و دهان و گوش از هر گناهی به دور باشد در امور امنیتی باید از دیده ها و شنیده ها به عنوان امانت نگهداری کرد و حواسمان به حفاظت گفتار باشد تا اسرار سمحل خدمت را در بیرون از کار حتی محل زندگی منتقل و بازگو نکنیم.دست و چپ و راست شست به معنی اینکه دستانمان پاک از هر گناهی باشد،وسح سر به معنی اینکه فکرمان از هر آلودگی و وسوسه ای به دور باشد و در مسح پا "قدم در راه گناه و خیانت به امانت نگذاریم"

از سوی دیگر، ارزیابی چنین ویژگی هایی هنگام استخدام یک پرسنل امنیتی دشوار است و معمولاً تنها پس از مدتی که پرسنل در کار بوده است، آشکار می شود. در نتیجه، بسیار مهم است که برای ایجاد و حفظ اعتماد به نفس خود را با صداقت نشان دهید در همین خصوص با مشاورین موسسه حفاظتی و مراقبتی محافظین حریم سامان  می توانید مشورت نمایید.

 

 

 

  • تناسب اندام در پرسنل حفاظت فیزیکی ، نگهبانان و مامور امنیتی

 

داوطلبان در شغل های حفاظتی و مراقبتی در موسسات حفاظتی باید در محدوده وزنی سالم باشند و به طور منظم ورزش کنند. نگهبانی که وضعیت مناسبی ندارد، ممکن است نتواند از مردم به اندازه فردی که از نظر جسمی و روحی آماده است دفاع کند.

در این نقش، احتمال درگیری فیزیکی زیاد است. قدرت بدنی و تناسب اندام معقول برای همگام شدن با مجرمان لازم است، چه بخواهید از یک دزد پیشی بگیرید یا یک دعوا را از بین ببرید. آنها نه تنها باید از نظر بدنی آماده باشند، بلکه باید از نظر حرفه ای نیز خود را نشان دهند. آنها باید یک لباس فرم تمیز و مرتب بپوشند که همیشه در آن قرار گرفته باشد. اگر پرسنل حفاظت و مراقبت خوش لباس به نظر برسند، بازتاب زیادی بر آنها و کسب و کار شما در چشم مشتریان شما و مردمی که به آنها خدمت می کنند خواهد بود.

 

  • ارتباط موثر در شغل حفاظتی و مراقبتی و مامور امنیتی:

 

ممکن است نگهبانان امنیتی  ،محافظ یا بادیگارد فرقی ندارد از  افرادی تصور کنید که پشت در می ایستند و گهگاه با مشتریان احوالپرسی می کنند. با این حال، مهارت های ارتباطی برای ماموران امنیتی بسیار مهم است.

یک نگهبان یا پلیس یارویاهرشخص امنیتی ماهر باید بتواند به طور موثر هم به صورت شفاهی و هم به صورت نوشتاری ارتباط برقرار کند. ارتباط شفاف ممکن است نحوه برخورد آنها با یک موضوع حساس را ایجاد کند یا از بین ببرد، بنابراین مامور حفاظت و مراقبت باید بدانند چگونه به طور مؤثر ارتباط برقرار کنند. آنها باید با دقت و دقت هر حادثه مهمی را که رخ می دهد و همچنین وضعیت تأسیسات در پایان شیفت خود را ثبت کنند..

ارتباط در همه شرایط مفید است، نه فقط در مواقع اضطراری. مامور حفاظت فیزیکی یا پلیس یار معمولاً اولین شخصی است که یک مصرف کننده بالقوه رامی بیند. با توجه به اینکه آنها در اکثر مواقع با مشتریان شما تعامل خواهند داشت، بسیار مهم است که رفتاری مثبت و خوشایند داشته باشند و برند شرکت شما را به طور دقیق نشان دهند.

 

  • قضاوت و توجه به جزئیات یک نگهبان"پلیس یار" یا مامور امنیتی:

 

از آنجا که یک نگهبان یا پرسنل حفاظتی و مراقبتی باید چندین فعالیت را انجام دهد و اطلاعات زیادی را برای کمک به مشتریان به یاد بیاورد، آنها باید جزئیات محور باشند. هر پرسنل امنیتی به یک ایستگاه منصوب می شود، جایی که لیستی از دستورالعمل ها را پیدا می کند، بنابراین بسیار مهم است که آنها بتوانند مراتب را دنبال کنند. یک مامور انتظامات و یا پلیس یار امنیتی ، کارآمد  تشخیص می دهد که چه زمانی انجام اقدام برای از بین بردن یک تهدید بالقوه مهم است.

قبل از تصدی این موقعیت، آنها باید در مورد این درخواست های خاص آموزش ببینند. آنها برای رفع نیازهای کسب و کار شما به درک کاملی از عملیات امنیتی واطلاعات نیاز دارند. همچنین باید این مشاغل را به صورت تخصصی و در صورت امکان بدون ایجاد اختلال انجام دهند.

 

  • اهمیت رهبریدر شغل حفاظت ،حراست و پلیس یار:

اکثریت نگهبانان به تنهایی کار می کنند. با این حال، آنها به توانایی های رهبری نیاز دارند. در برخی شرایط، نگهبانان امنیتی با هم کار می کنند تا تضمین کنند که محیط کسب و کار کاملاً ایمن است. در این موارد نادر، هر نگهبان باید بتواند تشخیص دهد که چه زمانی رهبری کند و چه زمانی را دنبال کند. اگر آنها تفاوت را درک کنند، فعالیت ها بسیار روان تر پیش می روند. اگر این ویژگی های رهبری و کار گروهی را نداشته باشند، می توانند زندگی را به خطر بیندازند.

.

آموزش لازم برای نگهبانان

به دلیل پیچیدگی های شغل حفاظت،حراست و حتی نگهبانی ،پرسنل مربوطه باید دارای توانایی های تخصصی باشند که می توانند از طریق آموزش آن را بیاموزند. در اینجا چند مورد از دوره های آموزشی مهم برای نگهبانان امنیتی آورده شده است.

 

  • تکنیک های اولیه گارد امنیتی

 

این امر مستلزم دانستن اینکه چه چیزی برای موقعیت مناسب اس یک نگهبان و مامور امنیتی باید بتواند خطر را تشخیص دهد و در چند ثانیه در مورد اقدامی که در پاسخ باید انجام دهد تصمیم گیری کند. آنها همچنین باید یاد بگیرند که چگونه با تعارض کنار بیایند و چگونه یک موقعیت را تنش زدایی کنند، از چه ابزارها و روش هایی استفاده کنند و چه زمانی از آنها استفاده کنند هر افسر امنیتی باید با اصول دفاع شخصی آشنا باشد.

آنها همچنین باید از کارهایی که می توانند و نمی توانند در کار انجام دهند آگاه باشند. در حالی که برخی از این مسائل در قراردادهای حقوقی امضا شده قبل از شروع کار مورد توجه قرار می گیرند، آموزش نگهبانان امنیتی همچنان ضروری است تا اطمینان حاصل شود که پرسنل جدید مسئولیت های قانونی خود را درک می کنند.

 

 

  • ارتباطدر امور حفاظت،تشریفات و شغل های امنیتی:

 

به محافظان امنیتی باید آموزش داده شود که از لحنی آرام بخش و مقتدر در گفتار و زبان بدن خود استفاده کنند. آموزش ارتباطات نگهبانی شامل یادگیری نحوه صحبت صحیح با افرادی است که از قوانین پیروی نمی کنند یا دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند. هنگام ارائه دستورالعمل‌ها یا درخواست‌ها، به مأموران امنیتی آموزش داده می‌شود که از لحن صدایی محکم اما آرام استفاده کنند. آموزش ارتباطات معمولاً در برنامه‌های آموزشی نگهبانان گنجانده می‌شود و دوره‌ها را اغلب می‌توان به صورت آنلاین تکمیل کرد.

 

  • اهمیت تناسب اندام در حفاظت،مراقبت ،نگهبانی و امنیت:

البته سلامت جسمی یکی از جنبه های مهم مامور امنیتی بودن است. افسرانی که از نظر جسمی و روانی مناسب هستند، احتمال بیشتری برای تشخیص یک رویداد و واکنش موثرتری دارند ، علیرغم این باور عمومی که محافظان امنیتی روزهای خود را پشت کامپیوترها و تماشای مانیتورهای نظارتی می گذرانند، کار امنیتی از نظر فیزیکی سخت است.

پرسنل محافظ معمولی زمان قابل توجهی را در حرکت صرف می کند و در مناطقی که به آنها اختصاص داده شده است گشت می زند. این غیر معمول نیست که پرسنل حفاظت و مراقبت در طول یک شیفت، مایل ها را پیاده روی کنند. اگر از نظر بدنی مناسب نباشید، نمی‌توانید برای مدت طولانی راه بروید.

همچنین، شرایطی وجود دارد که واکنش اضطراری لازم است پرسنل حراست و حفاظت به شیوه ای سختگیرانه عمل کند. کنترل کردن مشتری بار که مشروب خورده است یک مثال است. پلیس با آمادگی جسمانی برای بیرون آوردن مشتری از محل کار آسان تری خواهد داشت، در حالی که یک پرسنل انتظامات و حراست  از نظر جسمی ضعیف می باشد، ممکن است با مشکل مواجه شود.

  • اسلحه گرم در امور حفاظت ،مراقبت و نگهبانی:

 

اگرچه فقط برخی از نگهبانان و پرسنل حراست سلاح گرم حمل می کنند، اما کسانی که این کار را انجام می دهند باید تیراندازی داشته باشند و آموزش تیراندازی برای نگهبانان امنیتی مجوز  حمل سلاح  صادر شدهباشد تا سلاح گرم برای مسلح لازم است .

پرسنل حراست و انتظامات امنیتی یکی از منابعی هستند که می تواند به محافظت در برابر تهدیدات مسلحانه کمک کند، اما برای انجام این کار باید آموزش های مستمر با تخصص خود را ببینند. کارکنان امنیتی باید بفهمند که چه سلاح هایی قادر به انجام آن هستند و چگونه رفتار مشکوک را تشخیص دهند. همچنین بسیار مهم است که آنها درک گسترده ای از نحوه واکنش پرسنل امنیتی در شرایط پرتنش داشته باشند. در مواقع اضطراری، نگهبانان امنیتیباید اطلاعات و علوم منابع حیاتی را تسلط داشته باشند ،از آنها باید درک کلی، از آنچه که در صورت بدتر شدن وضعیت باید انجام دهند، داشته باشند.

 

  • مشاهده و مستندسازی در شغل حفاظت ،حراست و امنیتی:

نگهبانان امنیتی باید سوابق کامل مشاهدات خود، از جمله روز و ساعت وقوع آنها، و همچنین هر اقدامی را که انجام داده اند، نگهداری کنند. بازخورد و ایده برای مشاهده و روش های مستندسازی باید در آموزش گنجانده شود. آموزش مشاهده و مستندسازی مهم است، زیرا این امکان را به آنها می دهد تا سوابق مشروح مشاهدات خود را در مواقع اضطراری یا مسائل دیگر حفظ کنند.

.

  • بهداشت و ایمنی شغلیدر شغل حفاظت و حراست:

 

یکی دیگر از جنبه های کلیدی شغل نگهبان ایمنی در محل کار است. اگرچه ایمنی محل کار توسط پرسنل و کارشناسان ایمنی حفظ می شود، اما پرسنل امنیتی کسانی هستند که مسئول اطمینان از رعایت پروتکل ایمنی همه کارکنان هستند. با دانستن اینکه مناطق خطرناک سایت شما کجا هستند، می توانید از حادثه ای که می تواند جان کارکنان و عموم مردم را به خطر بیندازد جلوگیری کنید. مسئولیت های شما می تواند شامل اطلاع رسانی به مردم و کارکنان در مورد یک منطقه خطر بالقوه در سایت شما باشد..

نگهبانان امنیتی اغلب باید حداقل استانداردهای آموزش ایمنی و بهداشت را رعایت کنند. این می تواند شامل کمک های اولیه ، آموزش کمک های برای نگهبانان امنیتی، پیشگیری از عفونت باشد. ، کنترل مواد خطرناک برای سلامتی و پیشگیری اتفاء حریق،شناخت موارد اولیه فنی آسانسور و تخلیه ایمنی و... 

پرسنل امنیتی که دارای این مهارت ها و آموزش های مهم هستند قادر خواهند بود وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. نگهبانان نقش مهمی در زندگی بسیاری دارند. آنها نه تنها مردم را ایمن نگه می دارند، بلکه از اشیاء قیمتی و موسسات نیز محافظت می کنند...

 

واحد آموزش و تحقیقات موسسه محافظین حریم سامان

021-53144

0900-1053124

0900-2053144

0912-7030267