سامانه گردشگری ، همراهی.اسکورت،همپایی از فرودگاه تا فرودگاه

چکیده

توصیه‌های حفاظتی در سفر خارجی توصیه‌های حفاظتی در سفر خارجی

 سامانه گردشگری  ،   همراهی.اسکورت،همپایی از فرودگاه تا فرودگاه

سامانه پلیس گردشگری موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی محافظین حریم سامان

پلیس گردشگری

 

----------  Tourist police   ----------

 

همراهی و همپایی گردشگری

 

 ----------  Companion and tourist guide  ----------

 

 

موسسه محافظین حریم سامان در همراهی،همپایی و راهنمایی گردشگران و تامین امنیت آنها از فرودگاه تا فرودگاه به گوشه ای از خدمات گردشگری خود اشاره می نماید:

  • همکاری با تمامی تورهای خارجی

  • همکاری با تمامی تورهای داخلی

  • همکاری و تامین امنیت در سراسر کشور

  • همراهی گردشگر از زمان ورود گردشگر به فرودگاه تا زمان خروج مشایعت و همپایی تا فرودگاه تا لحظه خروج گردشگر.

  • تامین امنیت از اول سفر و همراهی و مشایعت با خودرو تا هتل.

  • همراهی و همپایی از هتل به مراکز تجاری

  • همپایی،حفاظت و مراقبت از هتل به اماکن تفریحی

  • همراهی توسط آقایان و بانوان مجرب و تسلط به زبان خارجی انگلیسی،فرانسوی،ترکی ،روسی و...

  • همراهی توسط آقایان و بانوان مجرب و تسلط به امور حفاظت و مراقبت.

  • مراقبت از اموال و اسناد گردشگران.

  • همراهی و همپایی به مراکز اداری وهمایش ها.

  • هکراهی،خفاظت و مراقبت در مجامع و نمایشگاه ها.

  • همراهی ومراقبت در بازدید از اماکت تاریخی و باستانی.

  • همراهی و مراقبت تا مراکز دولتی و سازمان های دعوت شده.

  • تامین خودروهای مورد نیاز در تمامی مدل های درخواستی

  • تامین بالکرد(هلیکوپتر) در امر گردشگری و جابه جایی گردشگران..

  • حمل پول،ارز،مدارک،اشیاءقیمتی و مدارک به صورت کاملا محفوظ و نا محسوس.

  • همراهی ،همپایی،تامین امنیت از اول حضور تا پایان سفر.

 

--------------        تامین امنیت ،آرامش و راهنمای امین شما خواهیم بود         ---------------

 

 

توصیه‌های حفاظتی در سفر خارجی

 

امروزه اکثر کشورها، به خصوص جوامع توسعه یافته برای ارتقاء سطح کیفی و کمی دانش خود تلاش می‌کنند تا حوزه منافع خود را در سایه اصول امنیتی و همچنین رعایت ضوابط حفاظتی افزایش داده تا از گزند و آفت‌های ناشی از نا امنی مصون بمانند. بدیهی است ایجاد و حفظ این اصول مانند تمامی مقوله های فرهنگی، مدنی، اجتماعی و... نیازمند آموزش، توجیه و ترویج فرهنگ مربوطه می‌باشد تا بتوان از طریق این دانسته‌ها مجموعه افکار و اعمالی را که در مسافرت خارج از کشور باعث و سبب ایجاد آرامش و اطمینان می‌شود، بکار برده و برای رسیدن به اهداف مسافرت، ممانعت از آسیب‌ها،  مقابله با تهدیدها و خطرات و راههای شناخت آنها و در مواقع لزوم واکنش مناسب از خود نشان بدهد.

 

از جمله شاخص های رشد و توسعه هر کشوری، میزان توجه و رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی ورعایت اصول تشریفات می باشد که  توسط مسئولین ونمایندگان  آن در خارج از کشوررعایت می شود . این امر مهم، ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی جامعه دارد و رعایت این امور از محورهای پیشرفت جامعه خواهد بود..برای خنثی‌سازی و کاهش این خطرات، اطلاعات و فناوری‌های حیاتی سازمان ،  مدارک شما نباید در معرض کپی شدن قرار داشته باشد مگر آن که ضرورت پیدا نماید. و علاوه‌براین شما باید دسترسی فیزیکی به اطلاعات را از طریق رمز گذاشتن و نیز همراه داشتن آنان نزد خود در طول سفر محدود کنید ..بنابراین یادگیری و عملی کردن توصیه‌های حفاظتی و رعایت این اصول راهی است برای فرهنگ سازی و آمادگی در مقابل تهدیدهای گوناگون و همچنین مرکبی برای نیل به فضای امن و آرام جهت انجام مأموریت محوله خواهد بود. برخی از اصول و توصیه‌های حفاظتی در سفرهای خارجی ، به‌منظور پیشگیری از صدمات غیرقابل‌جبران و کاهش مخاطرات اشاره شده است. یاد آوری های مطالب اعلامی  و رعایت اصول خود حفاظتی و آداب طلائی مذکرات در تجارت و گردشگری که در سفرهای خارجی به منظور پیشگیری از صدمات غیر قابل جبران وکاهش مخاطرات اشاره شده است . امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد .مقدمه :انسان اساساً موجودی است که در جامعه و تعامل با دیگران رشد می‌کند ، درواقع انسان در جامعه و فرایند جامعه‌پذیری اصول قواعد آداب رسوم  و فرهنگ قوانین ، مقررات ،هنجارهای اجتماعی و ارزش‌ها ، در یک کلام موجودیت اجتماعی و انسانی خویش را به‌عنوان موجودی دارای قوه تفکر و اندیشه در ارتباط با همنوعان خود به دست می‌آورد. ارتباط می‌تواند از طریق مختلف مانند یک کنش و واکنش متقابل نمادها، علایم ، نشانه‌ها و رفتارها و حرکات، گفتگو ،خواندن و نوشتن و اشارات ایجاد شود. به وسیله آن فرهنگ و تمدن‌ها، ارزش‌ها، علم، آداب و رسوم ، پیام ،  کنش سیاسی ودیپلماسی  ، معنا و مفهوم و احساسات و غیره انتقال می‌یابد .همان‌طور که مطلع هستید حفاظت از حفظ نگهداری و مراقبت می آید و ما امیدواریم با ارائه مطالب مندرج در حفاظت و مراقبت وصیانت از  هم‌وطنان تدابیر لازم را به کار بسته و درجهت پیشبرد اهداف اقتصادی ، سیاسی و .... اقدامات مؤثری را انجام دهیم. 

 

مؤسسه محافظین حریم سامان به ‌منظور حفاظت و صیانت از مدیران عالی‌رتبه، دانشجویان عزیز و گردشگران بزرگواری که قصد عزیمت  وسفر جهت  انجام ،امورات علمی و فرهنگی ، تجاری و گردشگری را دارند .جهت صیانت و حفاظت، به‌عنوان توصیه‌های حفاظتی در سفرهای خارجی جهت بهره‌برداری مقتضی ذیلاً به آگاهی می‌رساند  حفاظت :بر گرفته ازکلمه حفظ به معنی نگهداری ، نگهبانی وحراست می باشدودر مفهوم عبارت  از: کلیه فعالیت ها،قوانین ومقررات ودستورالعمل هایی که برای مصون نگه داشتن موضوعات حیاتی یک کشور در قبال خطرات ناشی از جاسوسی ، خرابکاری ، سرقت  از اسناد ومدارک ، اشیاء ،ارتباطات وفناوری اطلاعات می باشد .ملاحظات حفاظتی :ملاحظات حفاظتی در سفر طی مراحلی انجام میگیرد ،شامل : ملاحظات پیش از سفر  ،ملاحظات حین سفروتردد به کشور میزبان ، ملاحظات در محل استقرار ، تهدیدات ومخاطرات سرویس های اطلاعاتی بیگانه و گروهکهای معاند  وپس از سفر توصیهای حفاظتی:عدم برقراری ارتباط با افراد غیر ،ا عم حضور در مجالس ومحافل غیر ضرور  حفاظت از اموال ومدارک همراه مراقبت از خود در مکان های خلوت و.......راه‌های ارتباطی را برای خود مشخص کنند شماره ایمیل یا واتساپ یا ....... برای تماس با خانواده یا میزبان خارجی  در هنگام روبه‌رو شدن با مواقع اضطراری مشخص کنید.

 

 شماره‌ تلفن و آدرس سفارت یا کنسولگری ایران در کشور مقصد رو همراه داشته باشیدبا آداب‌ورسوم کشور مقصد آشنا شوید، زیرا شما باید قوانین و فرهنگ کشور مقصد را رعایت کنید که شامل: رعایت قوانین ومقررات جاری آن کشور ، نوع لباس پوشیدن ، محدودیت‌های عکس‌برداری محدودیت‌های استفاده از تکنولوژی و ارتباطات از راه دور، مقررات حکومت‌نظامی و غیره باشدتهدید:در لغت به معنی ترساندن وبیم دادن وتولید خطر است .

 

درعلوم سیاسی و روابط بین الملل تهدید وامنیت با یک دیگر تعریف شده اند.در واقع تهدید نبود امنیت است.

امنیت : به معنی مقابله با خطر  ویا پیشگیری در مقابل از دست دادن چیزی است امنیت سفر در سه مرحله می باشد : شامل تمهیدات قبل از سفر ، حین سفر ،در انتهای سفر  پوشش و ظاهر منطبق بر الگوی شخصیت ایرانی و اسلامی:برای پوشش ظاهری خود برنامه داشته باشید به‌طوری‌که لباس پوشیدن و ظاهر شما موجب جلب توجه دیگران نشود .کارت‌های اعتباری یا هویتی غیر ضروری را همراه نداشته باشید تنها مدارکی که مورد نیاز بوده را همراه خود ببرید و حتی‌المقدور از تراول‌چک استفاده کنید .

 

اطلاعات لازم در خصوص خطرات و تهدیدات خاص کشور مقصد را به دست آورید برای اینکار می‌تونید از طریق سایت وزارت امور خارجه یا دفاتر مربوط به حراست و امنیت استفاده کنید و خطرات موجود در کشور مقصد را بدانید و تمهیدات لازم را درآنجا به اجرا در بیاوریدممکن است  مسائل خاصی وجود داشته باشد، که شما باید ازآنها آگاه باشید و خود را برای مواجهه با آنها آماده کنید .

 

نیازهای پزشکی :در طول سفر کارت پزشکی خود را که شامل :گروه خونی،  شرایط عمومی ، شامل نوع بیماری ، نوع داروهای مصرفی و.. .نیازهای خاص پزشکی و هر نوع آلرژی و حساسیت احتمالی دارویی که در ان کارت پزشکی شما درج‌شده باشد.در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود در جهان و وجود بیماری‌های عفونی  مانند کرونا(  کوئید ۱۹)و بیماری‌های مشابه ان حتما کارت واکسن را به صورت سه دوز تزریق به سه زبان های رایج به همراه داشته باشید.اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید داروهای مورد نیاز خود را به میزان کافی و متناسب با مدت‌زمان ماموریت تهیه و آن‌ها را در پاکت‌های خود دارو قرار دهید و کیف یا ساک دستی که به داخل هواپیما می‌برید بگذارید و در داخل چمدان‌ها قرار ندهید از داشتن بیمه پزشکی اطمینان حاصل کنید.  

 

از به‌همراه بردن داروهای غیرمجاز در کشور میزبان خودداری کنید.  به‌عنوان مثال داروهای آرام‌بخش مانند دیازپام و آمفتامین در برخی از کشورها قاچاق تلقی می‌شود . لذا همراه داشتن نسخه این‌گونه داروها الزامی است.  بیماری مالاریا که معمولاً در کشورهای گرمسیری شایع است واکسن خاصی ندارد ولی اقدامات پیشگیرانه ازجمله مثل مصرف قرص خاص نوواک نین ضروری می باشد.

 

وسایل همراه با نظر پزشک توصیه می‌شود: درصورتی‌که از عینک یا لنز استفاده می‌کنید یدکی آن یا نسخه مربوطه را همراه داشته باشیدبسته های مشکوک :از پذیرفتن نامه، بسته یا موارد مشابه توسط افراد ناشناس به هر بهانه‌ای از جمله رساندن به دوستان دیگری که در این کشور حضور دارند خودداری نمایید. در خصوص افراد آشنا نیز به شرطی قبول نمایید، که نسبت‌به محتویات داخل بسته اطلاعات دقیقی داشته باشید از همراه بردن اسناد و مدارک مهم و دارای طبقه‌بندی جداً اجتناب کرده و در صورت ضرورت مجوزهای لازم را از مراجع ذی‌صلاح کسب نمایید .

 

اسناد و مدارک مهم و اشیای قیمتی شامل گذرنامه پول چک‌های مسافرتی مدارک شخصی مهم دفترچه‌های یادداشت شخصی و اداری و شماره تلفن‌های اداری و خصوصی خودتان را داخل چمدان‌هایی که پس‌از بازرسی به قسمت بار منتقل می‌شوند به‌هیچ‌عنوان قرار ندهید موارد ذکرشده را در کیف‌های رمزدار مخصوص نزد خود نگهداری کنید. و روی بار خود برچسب‌های لازم را بچسبانید و برچسب این برچسب‌ها باید طوری الصاق شوند که در معرض دید مستقیم قرار نگیرند.  به این مضمون که شما طوری نسبت‌به حفاظت از کیفتان اقدام کنید، برچسب‌های طوری بزنید که جز خودتان کسی دیگری قادر به رؤیت آنها نباشد. وقتی کیف را خودتان دریافت کردید .نگاه به محل لوگو وبرچسب نموده که آیا باز شده است یا خیر ( توصیه می شود در خصوص اصل مشاهده وتوصیف دقت بیشتری به عمل اید ) پیشنهاد می‌شود آدرس روی کیف با عنوان فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی قید نماییدحتی‌المقدور از چمدان یا ساک هایی که قفل ثابت دارند استفاده کنید زیرا قفل‌های متحرک به‌راحتی باز و بسته می‌شوندقبل‌از تحویل چمدان‌ها به قسمت بار از قفل بودن آنهامطمئن شده و از آن‌ها عکس تهیه کنید، تا در صورت بروز هر گونه تغییر در قفل یا شکل ظاهری ان بلافاصله متوجه شویددر برخی از کشورها کودکان و یا حیوانات دست‌آموز با هدف سرقت آموزش‌دیده‌اند ، به‌همین‌منظور توصیه می‌شود پول‌های خود را در جیب‌های مختلف قرار دهید .

 

توصیه های عمومی:اطلاعات کلی راجع‌به مسیر پرواز و نوع و شماره پرواز و مدت زمان احتمالی سفر و زمان تقریبی برگشت را در اختیار یکی از اعضای خانواده یا همکار معتمد قرار دهیدمدیران عالی‌رتبه و هیئت‌های همراهشان که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند با توجه به خطرات و حوادث متصور در سفر و مخصوصاً در کشورهای خارجی که تردد مینمایند لازم هست که حتما نسبت‌به بیمه مسافرتی بین‌المللی خود اقدامات لازم را انجام دهند. چرا ‌که در صورت بروز هرگونه حوادث در خارج از کشور می‌تواند برای انها موجبات هزینه‌های سنگین و دردسرهای بسیاری گردد .قبل‌از سفر با مهندسین خوش‌نام و خوش‌سلیقه و کارآمد، در اصول نرم‌افزارهای امنیتی حتما مذاکره داشته باشید و نسبت‌به بروزرسانی نرم‌افزارهای خود اقدام کنید و از آن آنتی‌ویروس‌ها و پروتکل‌های امنیتی مناسب استفاده نمایید .انتخاب هتل :اگر جهت مأموریت رسمی و با گذرنامه سیاسی و خدمت عازم ماموریت هستید حتی‌المقدور محل اقامت خود را با نظر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل ماموریت تعیین نماییدبهتر است از اقامتگاه‌های سفارت ایران استفاده شود و چنانچه به‌لحاظ برخی مسائل از قبیل تعداد زیاد افراد و وجود محدودیت این امر میسر نگردد از امن‌ترین و نزدیک‌ترین مکان به سفارت استفاده شود هرچند مسئولان مربوطه در نمایندگی‌ها ملاحظات لازم در خصوص رزرو اتاق و امنیت هتل را مدنظر خواهند داشتمحل اقامت خود را در هتل‌های بزرگ و با ضریب ایمنی و امنیت بالا در محل‌های مناسب انتخاب نماییدبرای سکونت در هتل اتاق‌های واقع در طبقات میانی و نزدیک به آسانسور و راه‌پله‌ها را انتخاب نماییدبدون دلیل در پارکینگ یا محوطه اطراف هتل توقف ننمایید و قدم نزنید تا زمانی‌که چمدان‌های شما به داخل تاکسی و خودروی تشریفات و یا و یا لابی هتل آورده شود در کنار وسایل همراه و چمدان‌ها بمانید چنانچه از باربری‌های هتل برای حمل بار استفاده می‌نمایی به صورتی که جلب توجه نکند آن‌ها نظارت داشته باشید.نام‌نویسی در هتلتوصیه می‌شود در هنگام ثبت‌نام برای پذیرش هتل بارهای همراه خود را کنار پایتان به‌طوری‌که با آن‌ها تماس داشته باشید قرار دهید،  اگر و وسایل همراه شما زیاد است آن‌ها را جلوی پای خود بگذارید و حتما کیف دستی همراه خود را روی میز بطوری که در مقابل شما باشد قرار دهید؛ از پاسپورت خود محافظت کنید  ، پیشنهاد می‌شود که پاسپورت خود به خودتان را در جیب‌های جلوی شلوار یا جیب‌های مخفی لباس‌تان بگذارید و همیشه آن را نزد خود حفظ کنید. برخی از هتل‌ها شما را مجبور می‌کنند تا آن را در زمان اقامت نزد هتل بگذارید و آن‌ها ممکن است از این طریق مشخصات شمارا در اختیار پلیس محلی قرار دهند ،کاری که در کشورها معمول است، درخواست رسید کنید و قبل‌از رفتن از گرفتن پاسپورت خود مطمئن شوید. اگر پاسپورت خود را گم کردید یا پاسپورت تان به سرقت رفت موضوع را سریعاً به سفارت یا کنسولگری ایران اطلاع دهید.همواره در خصوص اشخاصی که شما را در لابی هتل زیر نظر دارند هوشیار باشید .هتل‌ها ملزم هستند تا مراقبت از لوازم را به عمل آورند. تا میهمانانشان راحت و امنیت داشته باشند . درعین‌حال هتل‌ها نمی‌توانند امنیت میهمانان را به‌طور کامل تضمین کنند ؛ بلکه خود افراد هستند که مسئول امنیت شخصی خود و اموالشان هستند، هنگام تردد همواره مراقب اشخاص یا سارقینی که داخل آسانسور یا راه‌پله‌ها پنهان شده‌اند باشید ؛در هنگام تحویل گرفتن اتاق از خدمه راهنمای هتل استفاده نمایید، خدمتکارها موظف‌اند در را باز نموده چراغ‌ها را روشن کرده و اتاق را کنترل نمایند قبل از مرخص نمودن خدمتکار از سالم بودن قفل درب و پنجره‌های اتاق اطمینان حاصل نمایید ،؛زیرا در غیر این صورت بهترین بهانه و فرصت برای نفوذ و سرکشی افراد متفرقه فراهم می‌گردد .از تحویل گرفتن اتاقی که نیاز به تعمیرات دارد یا در حال تمرین می‌باشد خودداری نمایید؛ زیرا در غیر این صورت بهترین بهانه و فرصت برای نفوذ و سرکشی افراد متفرقه فراهم می‌گردد  .به‌محض ورود به هتل سعی کنید درب‌های خروج اضطراری و محیط‌های امن را شناسایی نموده و مسیرهایی را که به راه‌پله‌های اضطراری ختم می‌شود به خاطر بسپارید. چرا (! ) چون در موقع حریق دود غلیظ مانع دید کافی می‌شود ؛ در خصوص سیستم تلفن هتل دقت کنید؛ آیا کسی می‌تواند از خارج از هتل و به‌طور مستقیم با شما تماس بگیرد یا تماس صرفاً از طریق تلفنچی هتل برقرار می‌شود.

 

همچنین آیا امکان پیگیری و شناسایی تماس‌های مشکوک با اتاق شما از طریق تلفنچی مزبور وجود دارد، حتی‌الامکان هنگام ورود به کشور میزبان بلافاصله آدرس و شماره‌تلفن محل اقامت را به خانواده و همکاران مورد اعتماد خود در ایران اطلاع دهید. باجه‌های تلفن عمومی اطراف هتل و اقامتگاه‌های خود را شناسایی نموده تا در صورت مواجهه با مشکل خاص و یا مشاهده وضعیت اضطراری بتوانید به‌سرعت از آن‌ها استفاده کنیددر خصوص ورود به فرودگاه کشور ثالث و کشور میزبان: باید مراقب اشیاء واسنادواموال ، وسایل و ادواتی که همراه ما است باشیم.  که شامل  اسناد ومدارک ، پول وارز ، ساک لباس، لپ‌تاپ موبایل ، و...... را داخل هواپیما جا نگذاریم، وقتی وارد سالن ترانزیت شدید مواظب نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور مقابل باشید .که در صورت عدم رعایت اصول حفاظتی وقوانین بین المللی دچار حادثه و مشکلی نشده  و  در ابتدای ورود دچار حادثه نشوید ، اگر گروهی پروازمی نماییددر صورت بروز مشکلات حتما تمام موضوعات را با سرپرست گروه هماهنگ باشید. و اگر به‌صورت انفرادی در ماموریت یا سفر  هستید ، یا جهت انجام کار تجاری با سفرهای عادی پرواز می نمائید، مراقب کیف‌قاپ‌ها و سارقین داخل فرودگاه باشید  ، در ترددها حتما دستورالعمل‌های پزشکی و بهداشت فردی را هم مدنظر قرار بدید .توجه داشته باشید:  معمولاً فردی از سوی نمایندگی جهت استقبال یا بدرقه در فرودگاه حاضر می‌شود و درهرصورت چه خود به‌تنهایی مراحل مختلف در فرودگاه را طی نماید و چه با راهنمایی نماینده سفارت این امر انجام شود ، رعایت توصیه‌های ذیل ضروری است گذرنامه معرف شماست بنابراین از همراه بردن هرگونه کارت شناسایی که بیانگر هویت و جایگاه سازمانی و موقعیت شغلی شما در ایران است خودداری نمایید . از لحظه‌ای که بار خود را بسته‌بندی می‌کنیم تا زمان حمل آن به بخش بازرسی در تمام مسیر کنترل لازم را داشته باشید و دقت نمایید قبل‌از بازرسی و تحویل بار فرد یا افراد ناشناس به‌طور پنهانی بسته یا موارد خاصی را در میان وسایل شما قرار ندهند.در همین  راستا ضرورت امر مشاهده و توصیف در تمام مراحل از واجبات است ، مخصوصاً در سفرها و حضور در مجامع وخارج از کشورلذا از توصیه‌های مهم حفاظتی رعایت اصل مشاهده و توصیف هست که تمامی مسافرین محترم در سفرها باید با ان آشنا و آنها را رعایت کنند .جهت تحویل یا دریافت بار شخصا اقدام نمایید  ، و توجه داشته باشید تعداد برچسب‌های تحویل بار با تعداد چمدان‌ها برابر باشد.در صورت مفقود شدن چمدان‌ها درهنگام دریافت بار و یا در صورت هر گونه تغییر در وضعیت ظاهری چمدان‌ها موضوع را بلافاصله به امور جامه‌دان های آن شرکت هواپیمایی گزارش و اطلاعات مربوط به زمان و مکان دقیق و نوع حادثه را به نمایندگی کشورمان در آن کشورنیز اطلاع دهید .اگر به هر دلیلی بازداشت شدید درخواست تماس با نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری ایران را بدهید .از ایستادن در کنار دیواره‌های شیشه‌ای ،  تردد و یا توقف بی‌دلیل در کافی‌شاپ‌ها ، فری شاب یا همان فروشگاه  داخل فرودگاه یا اتاق‌های انتظار فرودگاه که محل ازدحام یا تردد عموم می‌باشد، خودداری نمایید . این مکان‌ها کمینگاه کیف‌قاپان و سارقان و مجرمان است ، سرقت لپ‌تاپ به‌ویژه در فرودگاه زیاد انجام می‌شود. در صورت وقوع هر گونه ازدحام و شلوغی یا درگیری از صحنه دور شوید و هرگز در ماجرا دخالت نکنید .

از حضور در اعتراضات و اغتشاشات مردمی پرهیز کنید ، و تابع قوانین محلی آن کشور باشید در صورت حضور در این‌گونه تجمعات ممکن است، توسط پلیس یا نهادهای امنیتی دستگیر شوید ،حتی اگر به‌عنوان تماشاچی حضور داشته باشید .به خاطر داشته باشید، که در بسیاری از کشورها توهین به دولت و رهبران و مسئولان دولتی جرم تلقی می‌شود ..در صورت وقوع درگیری با ماموران بازرسی،  ضمن حفظ خون‌سردی و متانت سعی کنید، مشکل به‌وجودآمده را به‌طور منطقی برطرف نموده و در مراحل بعد ضمن شناسایی فرد از طریق برچسب روی لباسش موضوع را با مقام ارشد مسئول در بخش بازرسی فرودگاه مطرح نمایید.

درصورتی‌که دوربین عکاسی یا فیلم‌برداری یا رایانه همراه خود دارید  .توجه داشته باشید هنگام بازرسی وسایل اشعه ایکس به فیلم تجهیزات ویدئویی یا رایانه خسارت وارد نمی‌کند و این به‌معنای آن است که لوازم و تجهیزات مذکور نباید توسط مامور باز شده و دست‌کاری شود .هرگز در تمام مراحل بازرسی و حضور در محوطه فرودگاه حتی داخل هواپیما از وسایل و کیف دستی خود غفلت نکنید چراکه ممکن است نیروهای امنیتی وسایل رها شده را بمب تلقی نموده و نسبت‌به تخریب آن اقدام نمایند .

در صورت نیاز پرسش و یا دریافت کمک به افراد مسئول مانند پلیس ،  اطلاعات پرواز و غیره مراجعه نمایید .

هیچ وسیله‌ای را حتی برای مدت‌زمان کوتاهی از افراد ناشناس به امانت نگیرید و یا امانت ندهیددر طول سفر از همراه داشتن اشیاء ممنوعه از نظر مقامات امنیتی فرودگاه مانند اسپری و غیره خودداری نمایید طوری برنامه‌ریزی کنید که مجبور نباشید در آخرین دقایق با عجله و استرس برای سوار شدن اقدام نمایید.در صورت نیاز به استفاده از وسایل نقلیه از تاکسی فرودگاه بهره‌گیری نمایید و درصورتی‌که از تاکسی شخصی و غیره استفاده کنید ممکن است هزینه‌ای بیشتر از حد مجاز از شما دریافت شود. یا این‌که توسط راننده و همدستان او ربایش شده یا پول و وسایلتان مورد سرقت قرار گیرد .این مطلب را مدنظر داشته باشید در خروجی فرودگاه‌ها اولین تاکسی‌ای که جلوی پای شما ترمز کرد ،هرگز سوار نشوید چرا چون ممکن است راننده از قبل منتظر شما بوده باشد . 

داخل هواپیماتوجه داشته باشید داخل هواپیما نیز همانند دیگر اماکن عمومی احتمال سرقت و جیب‌بری به‌ویژه در لحظات پایانی پرواز و هنگام پیاده شدن مسافران از هواپیما وجود دارد. به‌همین دلیل مراقب وسایل خود باشید زیرا ممکن است در صورت وقوع هر گونه سرقت خدمه پرواز هم نتوانند به شما کمک نمایند دراین‌صورت خود شما مسئول عواقب و پیامدهای بعدی آن خواهید بوددر صورت وقوع هر گونه سرقت یا موارد مشابه موضوع را فوراً به خدمه پرواز اطلاع دهید .

هنگام تحویل کت یا لباس خود به میهمان‌دار هواپیما جهت آویزان نمودن در جالباسی هواپیما محتویات جیب‌های خود را خالی نمایید .ممکن است برخی از افراد به دلیل طولانی بودن مدت‌زمان سفر با شما صمیمی شوند دراین‌صورت از طرح موضوعات اداری محل کار اطلاعات شخصی و ماموریت خود اکیداً خودداری نمایید .مراقب افرادی که برای گرفتن اطلاعات خود را به شما نزدیک می‌کنند باشید این افراد ممکن است به‌دنبال اطلاعات کاری و حرفه‌ای شما باشند. یا این‌که ممکن است شما را در دام ناخواسته‌ای بیندازند.ِ.حفاظت از اسناد و اطلاعاتبه‌منظور پیشگیری از دستیابی عوامل بیگانه به اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی‌شده لازم است در ماموریت‌های خارجی از همراه داشتن هرگونه اسناد و مدارک طبقه‌بندی‌شده خودداری نمایید.

 در صورت نیاز به‌همراه بردن اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به ماموریت، مراتب را از قبل با مراجع ذی‌صلاح هماهنگ نموده و مجوزهای لازم را اخذ نمایید. از حمل اسناد و مدارک اداری توسط قسمت بار هواپیما به‌شدت خودداری نمایید ! تا حد ممکن از همراه داشتن رایانه همراه یا تبلت در سفرها خودداری نموده و درصورتی‌که این امر اجتناب‌ناپذیر باشند ،پیش‌از سفر هارد رایانه خود را با هارد جدید تعویض و نسبت‌به نصب مجدد سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای موردنیاز اقدام نمایید. به‌خاطر داشته باشید حذف نمودن اطلاعات حساس از حافظه‌های دیجیتال بسیار مشکل بوده و سرویس‌های اطلاعاتی با استفاده از ابزار های پیشرفته به‌راحتی قادر به بازیابی و سرقت اطلاعات حذف‌شده و حتی فرمت شده می‌باشند.در صورت مفقود شدن گذرنامه یا سایر مدارک هویتی یا وقوع حادثه بلافاصله موضوع را با نزدیک‌ترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد در میان بگذارید در هتل‌ها برای راحتی میهمانان گاوصندوق‌هایی در اتاق‌های هتل تعبیه‌شده از امنیت بالایی برخوردار نیستند و جهت نگه‌داشتن اشیاء و اسناد توصیه نمی‌شوند طبق مقررات اگر دارایی و اموال میهمان در پناه و حفاظت و کنترل هتل یعنی صندوق امانات نباشد هتل در قبال مسائل و حوادث پیش‌آمده مسئولیتی نخواهد داشت و از دیدگاه مدیریت و میهمانان باید پول و اشیاء قیمتی خود را در صندوق امانات و در بخش پذیرش نگهداری نمایند با توجه به این‌که اتاق‌های هتل مکان امنی برای نگهداری اشیا و اسناد مهم نیست وسایل و اشیای مهم از قبیل اسناد و مدارک کاری را نزد خود نگه دارید یکی از بهترین منابع برای کسب اطلاعات در مورد افراد سطل زباله است لذا از قرار دادن هر گونه کاغذی‌ها کاروان و غیر مربوط به مسائل کاری در سطل زباله خودداری نمایید.

هنگام تردد در شهر بدو ورود یک نقشه گویا با جزئیات کامل از شهر تهیه نمایید ، موقعیت‌ها و نقاط مهم شهری نظیر هتل محل اقامت نزدیک‌ترین بیمارستان مرکز پلیس سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در محل ماموریت را روی نقشه علامت‌گذاری نمایید آدرس کامل هتل محل اقامت و همراه اسامی خیابان‌های منتهی به آن را به‌دقت به‌خاطر بسپارید در صورت امکان به‌صورت دسته‌جمعی در شهر تردد کنید این امر تا حد بسیار زیادی امنیت شما را تامین کرده و زمینه تعرض علیه شما را به حداقل می‌رساند به‌هنگام سفر و تردد در محل مأموریت سعی کنید از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید و هرگز از پیاده شدن از وسیله نقلیه‌ای که در آن احساس امنیت ندارید تردید نکنید و حتی‌المقدور از مسافرت به شهرها و کشورهای خارج از برنامه ماموریت خودداری نموده در صورت لزوم به انجام چنین کاری هماهنگی و پیش‌بینی لازم را به عمل آوریددر صورت خرید کالا کلیه فاکتورهای مربوطه را تا زمان خروج از آن کشور نزد خود نگهداری تا در صورت لزوم ارائه نمایید و از خرید اجناس دست‌دوم خودداری نموده چرا که ممکن است اقلام سرقتی باشد و شما را به جرم مال‌خر یا خرید بدون فاکتور دستگیر نمایند هنگام تردد در شهر ممکن است سارقین با معرفی خود به‌عنوان توریست خود را گمشده معرفی و درخواست کمک نمایند یا پیشنهاد کنند که به دلیل نیاز مالی اجناس همراه خود را که در صندوق عقب ماشین است به نازل‌ترین قیمت‌ها واگذار می‌نماید و در صورت اطمینان از همراه داشتن پول به طرق مختلف دست به سرقت می‌زنند لذا در صورت مواجه شدن با این‌گونه افراد با کلماتی مانند متشکرم صحنه را ترک نمود و در هنگام سفر تلاش کنید ضمن پرهیز از تقلید آداب‌ورسوم مردمان کشور به فرهنگ بومی مردم کشور محل ماموریت یا سفر احترام بگزارید از تردد در مناطق نظامی امنیتی بدنام و مناطقی که امکان سواستفاده از شما فراهم می‌آید خودداری و در مقابل تحریکات و بدرفتاری رفتاری‌های احتمالی ممکن است که ممکن است از جانب اتباع بیگانه هر شخص دیگری در کشور محل ماموریت و سفر برای شما به وجود آید ضمن حفظ خون‌سردی موضوع را با درایتامیدوارم بارعایت اصول خود حفاظتی که به صورت مختصر وصرفا جهت یاد آوری در جهت صیانت از خود وحفاظت از اسناد ومدارک ارائه گردید  وتوانسته باشیم در جهت مقابله با سرقت اطلاعات واسناد ویا اموال در سفر ها اقدامات موثری را انجام دهیم

 

021-53144

 

 

Tourist Police System, Institute of Protective and Care Services of the Protectors of Hareem Saman

 

Tourism companionship

 

Protection recommendations for foreign travel

 

Today, most countries, especially developed societies, are trying to improve the quality and quantity of their knowledge, to increase the scope of their interests in the shadow of security principles, as well as compliance with protection rules, in order to stay safe from the plagues and pests caused by insecurity. It is obvious that the creation and preservation of these principles, like all cultural, civil, social, etc. categories, requires education, justification and promotion of the relevant culture, so that through this knowledge, the set of thoughts and actions that cause and cause creation in traveling abroad Calmness and confidence are used to achieve travel goals, prevent injuries, deal with threats and dangers, and ways to recognize them and show appropriate reactions when necessary.

 

Among the indicators of the growth and development of any country is the level of attention and observance of protection and security issues and compliance with the principles of ceremonies, which are observed by its officials and representatives abroad. This important matter is directly related to the general culture of the society and compliance with these issues will be one of the axes of the society's progress. to find And in addition, you should limit the physical access to the information by putting a code and also carrying them with you during the trip. Therefore, learning and implementing the protection recommendations and following these principles is a way to build a culture and prepare against various threats and It will also be a compound to achieve a safe and calm environment to carry out the assigned mission. Some principles and protection recommendations in foreign trips are mentioned in order to prevent irreparable injuries and reduce risks. Reminders of announcements and compliance with the principles of self-protection and golden etiquette in trade and tourism, which are mentioned in foreign trips in order to prevent irreparable injuries and reduce risks. We hope that it will be of interest to you dear ones. Introduction: Human is basically a creature that grows in society and interaction with others, in fact, human being in society and the process of socialization of principles, rules, customs and culture, rules, regulations, social norms and values, in a word He acquires his social and human existence as a being with the power of thinking and thinking in relation to his fellows. Communication can be created through different ways such as an action and a mutual reaction of symbols, signs, signs and behaviors and movements, conversation, reading and writing and gestures. Through it, culture and civilizations, values, science, customs, messages, political and diplomatic action, meaning and concept, feelings, etc. are transmitted. To protect and take care of the bequests of our fellow countrymen, we should take the necessary measures and take effective measures in order to advance the economic, political and... goals.

 

Hareem Saman Guardians Institute for protection and protection of high-ranking managers, dear students and honorable tourists who intend to leave and travel for scientific, cultural, commercial and tourism purposes. It informs below: Protection: It is derived from the word maintenance, which means maintenance, guarding and guarding, and in its meaning is: all the activities, laws, regulations and instructions that are used to protect the vital subjects of a country from the dangers caused by espionage, sabotage, theft from documents and documents, objects, communications and information technology. Security considerations: Security considerations during travel are carried out in stages, including: considerations before travel, considerations during travel and transit to the host country, considerations at the place of establishment, threats and risks of foreign intelligence services and groups Means and after the trip, protective recommendations: not communicating with other people, including attending unnecessary meetings and gatherings, protecting property and documents, taking care of yourself in private places, and... Specify Email or WhatsApp or ....... to contact your family or foreign host in case of emergency.

 

  Carry the phone number and address of the Iranian embassy or consulate in the destination country with you. Familiarize yourself with the customs of the destination country, because you must follow the laws and culture of the destination country, which include: compliance with the current laws and regulations of that country, the type of clothing, restrictions on taking pictures, restrictions on use Be it from technology and telecommunications, military government regulations, etc. Threat: In the word, it means to frighten, warn, and create danger.

 

In political science and international relations, threat and security are defined with one another. In fact, threat is the lack of security.

Security: It means dealing with danger or prevention against losing something. Travel security consists of three stages: including preparations before the trip, during the trip, and at the end of the trip. Clothing and appearance in accordance with the model of Iranian and Islamic personality: for appearance Have your own plan so that your dressing and appearance do not attract the attention of others. Do not carry unnecessary credit or identity cards, take only the required documents with you and use travel checks as much as possible.

 

Obtain the necessary information about the specific risks and threats of the destination country. For this, you can use the website of the Ministry of Foreign Affairs or the offices related to protection and security and know the risks in the destination country and implement the necessary measures there. the issues

 

Contact the Tourist Privacy Protection Institute
+2153144
+98900 2053144
+98900 10 53144

He declares his readiness to cooperate with all embassies and airlines