سامانه سپگارد ، سگ گارد.سگ پلیس.سگ نگهبان.سگ امداد

چکیده

موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی محافظین حریم سامان ،سامانه سپگارد ، حفاظت با سگ گارد و آموزش دیده ، نگهبانی با سگ گارد آموزش مربیگری ،سگ گارد و نگهبان*Institute of protection and care services of the guards of Hareem Saman, Sepguard system, protection with trained guard dogs, guarding with guard dogs, coaching training, guard dogs and guards

 سامانه سپگارد    ،     سگ گارد.سگ پلیس.سگ نگهبان.سگ امداد
 

 

 

 

 

سامانه سپگارد

سگ گارد و نگهبان

 

خرید سگ گارد و نگهبان

فروش سگ پلیس

آموزش سگ گارد

 

موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی محافظین حریم سامان

 

اولین موسسه حفاظتی و مراقبتی در ایجاد واحد سگ در کشور

 

موسسه حفاظتی و مراقبتی محافظین حریم سامان بعد از ارگان های نظامی،انتظامی و امدادی اولین موسسه حفاظتی در کشور می باشد که به صورت تخصصی ازظرفیت سگ های گارد وسگ نگهبان در امور حفاظت و مراقبت در کشور و دیگر معقوله ها بنا به درخواست پروژه ها بکارگیری نموده است.موسسه محافظین حریم سامان درهمین راستا از سال 95 اقدام به تاسیس واحدی با نام سپگارد که مخفف سگ پلیس وگارد نموده است.
واحد سپگارد موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی محافظین حریم سامان برای افزایش دقت و ضریب امنیتی در امور حفاظتی و مراقبتی اقدام به خریداری سگ های خاص که در این امور از استعداد های ویژه ای برخودار می باشد نموده است
 

سگ نگهبان سگی است که برای مراقبت و محافظت از اموال در برابر متجاوزان ناخواسته یا غیرمنتظره انسان یا حیوان استفاده می شود

.
سگ مالینویز که اصالت آن کشور بلژیک می باشد به دلیل هوش بالا،چابکی و تحرک فراوان و سبکی وزن آن در امور گارد،پلیس،نگهبان،محافظ،سرچ یا جستجو گر،مواد یاب و امدادی و... استعداد خارق العاده ای دارد  به همین سبب موسسه حفاظتی و مراقبتی محافظین حریم سامان از این سگ به صورت تخصصی خریداری و اقدام به توله کشی و تربیت آن نموده است
 
سگ ژرمن ،اصالت این سگ که از نام آن پیداست کشور آلمان می باشد این سگ هم به دلیل موارد فوق که در مالینویز بیان گردید در دنیا در امور پلیسی،امداد و نگهبانی بکارگیری می نماید
 
علی ایحال موسسه حفاظتی و مراقبتی محافظین حریم سامان با در اختیار داشتن مربیان با تجربه و مطرح اقدام به تولید و تربیت سگ های دیگری بر اساس درخواست مشتریان و پروژه ها می نماید، علاقمندان و متقاضیان جهت مشاوره خریداری،نگهداری و تربیت سگ در امورگارد، نگهبانی ، امدادی و... می توانند با شماره تهران 53144 تماس حاصل نمایند.

با توجه به اینکه سگ ها در کنار انسان و در محل سکونت می توانند ناقل بیماری باشند ولی در فضای مناسب در بیرون از محل استراحت می توان از این حیوانات وفادار در زندگی روز مره استفاده و بکار گیری نمود که به قسمتی از آنها که موسسه محافظین حریم سامان توانمندی ارائه خدمات می باشد به شرح ذیل اشاره می گردد:

1- سگ گارد برای حفاظت از شخص  / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

2-سگ گارد نگهبان :برای حفاظت از اماکن و تاسیسات بکارگیری می گردد  خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

3-سگ گارد امدادی و زنده یاب:در امور امداد ،زلزله ،سیل ،کشف جسد و/ خرید،فروش ،آموزش ومشاوره...

4-سگ گارد و سرچ و جستجو گر:در امور بازدید دقیق انبارها،کشف و/ خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

5-سگ مواد یاب / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره: در امور کشف و پیدا کردن مواد مخدر و هر چیز دیگری می توان سگ را تربیت کرد /

6-سگ گارد حمل پول / خرید،فروش ومشاوره وآموزش:برای بکارگیری در خودروهای حمل پول تربیت می گردد که در کنار کاست حمل پول در داخل خودرو به صورت آزاد در باکس مخصوص جانمایی می گردد واولین نفر مربی و یا اُپراتور آن می بایست درب خودرو را برای برداشتن محموله  باز نماید در غیر اینصورت با حمله غافلگیر کننده سگ مواجه خواهد شد.

6-سگ گارد حفاظت از مجتمع های تجاری،اداری و مسکونی / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

7-سگ گارد و نگهبان برای حفاظت از ویلاها / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

8-سگ گارد برای حفاظت از خط لوله ها / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

9-سگ گارد برای حفاظت از بانک ها / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

10-سگ گارد برای حفاظت از سدها / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

11-سگ گارد برای تشخیص بیماری های خاص / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

12-سگ گارد برای حفاظت از محل در کنار نگهبان محله که قابلیت و توانمندی نگهبان یا پلیس یار را چندین برابر می کند / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

13- سگ گارد برای حفاظت از جنگل ها / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

14-سگ گارد برای حفاظت ازموزه ها / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

16-سگ گارد برای حمل متهم / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

17-سگ گارد برای حفاظت از زندان ها / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره.

18-سگ گارد برای حفاظت از پایانه ها و / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره...

19-سگ  گارد همراه معلولین / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره:با توجه به محدودیت حرکتی بیماران کم توان حرکتی سگ هایی می توان تربیت کرد که بر اساس نیاز معلول اقدام و حتی برای جابه جایی ویلچر و چرخ مربوطه کمک گرفت

20-سگ گارد همراه بیماران سندرم دان و کم توانان ذهنی:برای انجام امورات روزانه و هر نیاز مندی حیوان تربیت می گردد و / خرید،فروش ،آموزش ومشاوره...

 

خرید،فروش، آموزش و مشاوره در امور سگ های گارد ونگهبان  و...

 

 

 

معرفی سگ های گارد و نگهبان:

1- مالینویز بلژیکی
سگ مالینویز
مالینویز بلژیکی نژاد مورد علاقه پلیس و ارتش واحد K-9 به دلیل چابکی ، توانایی جستجو و نجات و قابلیت آموزش است. این سگ از سطح انرژی بالایی برخوردار است ، بنابراین این نژاد از انجام یک کار قدردانی می کند. این سگ باید آموزش های تخصصی و معاشرت مناسب را ببیند تا بتواند در شرایط جدید یا ناآشنا راحت باشد. هر روز ورزش زیاد نیز ضروری است.
مالینویز یک نژاد وفادار و بسیار باهوش است.از نظر ابعادی بزرگ با ساختاری کاملاً کارآمد و ورزشی ، این نژاد هم قوی و هم چابک است. Malinois اغلب در عملیات های پلیس و نظامی بکار گرفته می شود. مالینویز ها شباهت زیادی به سگ های ژرمن شپرد دارند، اما جمجمه Malinois ها متفاوت است و نسبت به همتای آلمانی و مشهورتر خود، استخوان بندی ظریف تری دارند.

 

2- کن کورسو

سگ کن کورسو
کن کورسو (با نام "KAH-nay KOR-so") نژادی از سگهای ایتالیا است که در طول تاریخ به عنوان سگ نگهبان ، سگ جنگی و شکارچی مورد استفاده قرار می گرفت. اندازه بزرگ ، ساختار سنگین و پوست دارای تناژ عمیق در دفع متجاوزین مفید است. این نژاد غریزه ای برای محافظت از خانواده خود دارد. آموزش آن باید بر اطاعت و اصلاح مهارتهای طبیعی آن باشد.
سگ کانه کورسو بدون شک یک نژاد جذاب و با ابهت است. این نژاد در دسته سگ های بزرگ و قدرتمند قرار می گیرد ، سگ های Cane Corso به عنوان سگ کار شناخته می شوند. این نژاد قدیمی ایتالیایی برای محافظت از اموال و شکار، پرورش یافته اند.
این نژاد نیاز به تحرکت و فعالیت زیاد احتیاج دارد. انها ها باید بسیار جدی آموزش ببیند و از همان کودکی اجتماعی شود.
در صورت عدم آموزش کافی و معاشرت ، می تواند در برابر افراد و سگهای دیگر پرخاشگر و حتی خطرناک شود.

 

3- ژرمن شپرد

ژرمن شپرد
سگ چوپان آلمانی از نظر ظاهری و مزاجی شبیه مالینوی بلژیکی است ، نژاد سگ فعال و فعال دیگری است که به عنوان سگ کارگر پلیس یا ارتش مورد علاقه قرار می گیرد. این نژاد احساس وفاداری عمیقی نسبت به اعضای خانواده خود دارد. درست مانند سایر سگهای محافظ ، آموزش برای تمرکز این سگها بر روی نگه داشتن سگ بسیار مهم است. برای جلوگیری از ترس و عصبی شدن به درستی ، باید با چوپان آلمانی خود معاشرت کنید. این سگ همچنین روزانه به حدود دو ساعت ورزش نیاز دارد.
سگهای چوپان آلمانی سگهایی نجیب ، کوشا ، وفادار و بسیار باهوش هستند. اندازه آنها نسبتا بزرگ است و دارای ساختاری کاملاً کارآمد، که باعث می شود هم قدرتمند و هم چابک باشد.
اگرچه آنها سگ های گله بسیار خوبی هستند ، اما چوپانان آلمانی بسیار مناسب برای کار به عنوان حیوانات خدماتی مانند سگهای راهنما برای نابینایان هستند. آنها به عنوان سگ کار بسیار عالی عمل می کنند ، به ویژه در عملیات پلیس و ارتش.

 

4- دوبرمن

دوبرمن
از نظر تاریخی ، پینچر دوبرمن به عنوان یک نژاد تهاجمی شناخته می شد. که با خانواده انسانی اش ، مهربان و مطیع است. اکثر آنها حتی نسبت به غریبه ها مردد نیستند مگر اینکه احساس خطر کنند. دوبرمن ها اغلب می توانند یک سگ عالی در محافظت باشند (در صورت اموزش صحیح). با یک برنامه آموزش ساختار یافته ، می توانید مهارت های محافظت از سگ خود را تقویت کرده و سگ خود را به یک سگ محافظ عالی تبدیل کنید.
این نژاد عضلانی با اسکلت بندی درشت است ، از قدرت و مقاومت زیادی برخوردار است – به حدی که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان سگ رسمی تفنگداران دریایی خدمت می کرد.
دوبرمن ها (که به آنها “دوبس” یا “دوبی” نیز گفته می شود) نترس ، وفادار و بسیار باهوش هستند.
این ویژگی ها آنها را به سگ های پلیس ، جنگ و نگهبان ایده آل تبدیل کرده است ، اما آنها همچنین همراهان برجسته ای نیز هستند.
دوبرمن های کاملاً آموزش دیده اغلب در موقعیت های مختلف اجتماعی ، بسیار خوب رفتار می کنند.
به طور کلی خلق و خوی این نژاد مطیع و در عین حال محافظ شناخته می شود. دوبرمن ، که برای اولین بار در آلمان پرورش یافته است ، به عنوان یک سگ محافظ خشن شهرت پیدا کرده است (که مطمئناً می تواند چنین باشد). با این حال ، نژاد معمولاً  ملایم است و ذاتاً تهاجمی نیست.

 

5- روتوایلر

روتوایلر
این نژاد شجاع و دوست داشتنی است. از دیگر ویژگی های روتوایلر این است که با افراد جدید به سختی ارتباط برقرار می‌کند.و زمان نیاز دارد تا به غریبه ها اطمینان حاصل کند.
روتوایلر بسیار باهوش هستند و قابلیت تطابق با شرایط مختلفی را دارد. در کل به خوبی آموزش می بینند و تربیت او سخت نیست. روتوایلرها سگ هایی فعال و پر جنب و جوش هستند و به فعالیت فیزیکی و ذهنی بالایی در طول روز نیاز دارند.ویژگی ها اخلاقی روتوایلر تحت تاثیر فاکتورهای زیادی مانند: وراثت، آموزش و اجتماع قرار خواهد گرفت.

 

6- سگ سرابی

سگ سرابی
سگ های سرابی یکی از شناخته شده ترین سگ های نگهبان دام در ایران هستند. یک سرابی می تواند یک گرگ را برای دفع حمله و خنثی کردن آن کیلومترها تعقیب کند ، که یکی از ویژگی های سگ سرابی است که ان را از دیگر سگ ها متمایز می کند.
سگ های سرابی جزء گونه سگ‌های ماستیف محسوب می‌شود. به همین خاطر بعضی ها سگ های سرابی را به اسم پرشین ماستیف یا سگ ماستیف ایرانی هم می‌شناسند.
پرشین ماستیف ها همیشه هوشیار هستند و همچنین شجاع و دارای قدرت بالایی برای ایجاد امنیت در برابر شکارچیان بزرگ را دارند.
منشاء اصلی سگ های سرابی، سراب آذربایجان است که از ان منطقه به اقصی نقاظ ایران و جهان رفته و پرورش داده می شود. آنها جزوه قوی ترین سگ های جهان هستند و یکی از قویترین فک ها را در میان دیگر سگ ها دارند.

 

7- سگ قفقازی

سگ قفقازی
سگ های قفقازی برای مراقبت از گله ها و  در برابر شکارچیان وحشی در مناطق تاهمواره کوه های قفقاز پرورش داده شده اند.این نژاد غول پیکر و درشت اندام برای مبارزه ، حتی در برابر خرس ها و گرگ ها ، عقب نشینی نخواهد کرد.
سگ قفقازی در دسته  سگ های ماستیف قرار دارند .و به علت سازگاری در مناطق جغرافیایی مختلف کشورهای زیادی دیده می شود.
سگ چوپان قفقازی یک نژاد نگهبان فوق العادی جدی هستند و هرگز نباید آن را دسته کم بگیرید. قفقازی در صورت بروز تهدید جسور ، نترس ، با اعتماد به نفس شدید است ، اما نسبت به خانواده خود از فداکار ، مهربان و دوست داشتنی است.
سگ های قفقازی که در بازار خرید و فروش سگ های گله و نگهبان طالب و مشتریان خاص خود را داردند، عمدتا در ایران به عنوان سگ گله و سگ نگهبان نگهداری می شوند.

 

8- پیت بول

پیت بول
پیت بول تریر آمریکایی یکی از نژادهای به اصطلاح قلدر است که اغلب به عنوان پیت بول شناخته می شود. در حقیقت ، “پیت بول” یک نژاد نیست ، بلکه اصطلاحی است که برای توصیف پیت بول تریر آمریکایی ، بول تریر ، استافوردشایر تریر آمریکایی و استافوردشایر بول تریر استفاده می شود.
در گذشته مردم قاره آمریکا از سگ پیت بول به عنوان یک طعمه برای گاو‌بازی استفاده می‌کردند.سگ‌های پیت‌بول توسط مزرعه ‌داران به مرور زمان، به سگ‌ خانگی تبدیل شدند. مزرعه‌دارها از این سگ برای محافظت از مزرعه و اموالشان استفاده می‌کردند.
قدرت و شجاعت آنها باعث می شود که در مسابقات وزنه برداری ، ورزش های قدرتی جزو رقبای سرسخت باشند.

 

9- داگو ارژانتینو

داگو ارژانتینو
داگو آرژانتینی یک سگ بسیار باهوش و قدرتمند است ، اگر با ثبات و مداوم اموزش دهید ،  آسان تربیت می شود. دوگو آرژانتینی نژادی است که برای همه مناسب نیست. داگو ارژانتینو به صاحبان با تجربه نیاز دارد ؛ این نژاد به کسی نیاز دارد که از  محکم ، مطمئن و ثابت قدم باشد. این نژاد به قوانینی احتیاج دارد که باید رعایت کند.
این ماستیف ارژانتینی به معاشرت اولیه با سایر حیوانات نیاز دارد. همچنین به آموزش در سنین پایین نیاز دارد.
داگو ارژانتینو سگی بسیار قوی و پرانرژی بوده و به شدت به خانواده انسانی خود وفادار است. این نژاد به یک مربی قدرتمند و فعال نیاز دارد که توانایی نگه داشتن سگهای بزرگ را داشته باشد.

 

10- سگ الابای

سی
لابای بسیار شجاع ، بی باک ، نترس و جنگنده در برابر تهدید ها نسبت به صاحب خود است.این نژاد در مقابل اعضای خانواده خود بسیار مهربان و مطیع است.
این نژاد به خاطر نترس بودن نسبت به شکارچیان بزرگ معروف است.
اغلب یک سگ بسیار آرام قلمداد می شود ،در صورتی که با نزدیک شدن غریبه ها حالت تهاجمی به خود می گیرد.
 

تفاوت سگ گارد ونگهبان

سگ نگهبان یک سگ هشداردهنده است که به شدت نسبت به قلمرو خود حساس است. تمام نژادهای سگ نگهبان در مواجه با ورود یک غریبه به قلمرو خود، رفتاری به شدت تهاجمی و خشن از خود نشان می‌دهند. سگ نگهبان نیز مانند سگ‌های دیگر، به خوبی احساسات صاحب خود را متوجه می‌شوند. همچنین،نظافت و بهداشت سگهای نگهبان نیز حائز اهمیت است
تفاوت سگ های نگهبان و سگ گارد، جدا از نژاد آنها، در روش تربیت آنها است.روش تربیت سگ نگهبان از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال، یک سگ ژرمن شپهرد می‌تواند هم به عنوان سگ گارد و هم به عنوان سگ نگهبان تربیت شود. به طور کلی، بعضی از سگ‌ها بیشتر مناسب نگهبانی و برخی دیگر مناسب محافظت شخصی هستند. در کل، تفاوتی که بین سگ نگهبان و گارد با دیگر سگ‌ها وجود دارد، جثه قوی، هوش بالا، وفاداری زیاد و جنگجویی آنهاست
سگهای نگهبان و سگهای گارد تفاوت‌هایی با هم دارند. سگ گارد یا Guard Dog بیشتر مسئول محافظت از یک شخص می‌باشد. وظیفه سگ گارد بر خلاف سگ های نگهبان، محافظت از قلمرو نیست. نژادهای سگ گارد هدفی متفاوت را دنبال می‌کنند. این سگ‌ها به دنبال تامین امنیت و مراقبت از افراد هستند. هرچند سگ گارد نیز مثل سگ نگهبان ممکن است وظیفه محافظت از قلمروی شخصی صاحب خود را نیز به عهده بگیرد. اما معمولاً این سگ‌ها همواره همراه با صاحب خود می‌باشند. سگ‌های گارد تا زمانی که احساس خطر نکنند، رفتاری عادی از خود نشان می‌دهند

 

سگ نگهبان به چه سگی گفته می‌شود؟

سگ نگهبان یک سگ هشداردهنده است که به شدت نسبت به قلمرو خود حساس است. تمام نژادهای سگ نگهبان در مواجه با ورود یک غریبه به قلمرو خود، رفتاری به شدت تهاجمی و خشن از خود نشان می‌دهند. سگ نگهبان نیز مانند سگ‌های دیگر، به خوبی احساسات صاحب خود را متوجه می‌شوند. همچنین،نظافت و بهداشت سگهای نگهبان نیز حائز اهمیت است.

 

آیا سگ نگهبان همان سگ گارد است؟

خیر! سگهای نگهبان و سگهای گارد تفاوت‌هایی با هم دارند. سگ گارد یا Guard Dog بیشتر مسئول محافظت از یک شخص می‌باشد. وظیفه سگ گارد بر خلاف سگ های نگهبان، محافظت از قلمرو نیست. نژادهای سگ گارد هدفی متفاوت را دنبال می‌کنند. این سگ‌ها به دنبال تامین امنیت و مراقبت از افراد هستند. هرچند سگ گارد نیز مثل سگ نگهبان ممکن است وظیفه محافظت از قلمروی شخصی صاحب خود را نیز به عهده بگیرد. اما معمولاً این سگ‌ها همواره همراه با صاحب خود می‌باشند. سگ‌های گارد تا زمانی که احساس خطر نکنند، رفتاری عادی از خود نشان می‌دهند. هرچند هوش بالای این سگ‌ها باعث می‌شود تا همیشه حواسشان جمع محیط اطراف باشد. در هر صورت اگر به نگهداری از سگ برای نگهبانی یا محافظت شخصی مشغولید، بهتر است بدانید چگونه بدون هیچ خطری سگتان را آرام کنید.

 

تفاوت سگ نگهبان با سگ گارد و دیگر سگ‌ها

تفاوت سگ های نگهبان و سگ گارد، جدا از نژاد آنها، در روش تربیت آنها است.روش تربیت سگ نگهبان از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال، یک سگ ژرمن شپهرد می‌تواند هم به عنوان سگ گارد و هم به عنوان سگ نگهبان تربیت شود. به طور کلی، بعضی از سگ‌ها بیشتر مناسب نگهبانی و برخی دیگر مناسب محافظت شخصی هستند. در کل، تفاوتی که بین سگ نگهبان و گارد با دیگر سگ‌ها وجود دارد، جثه قوی، هوش بالا، وفاداری زیاد و جنگجویی آنهاست.
در ادامه، به معرفی چند مورد از معروف‌ترین نژادهای سگ نگهبان می‌پردازیم. نگهداری از سگ برای نگهبانی مستلزم رعایت نکاتی می‌باشد که به طور خلاصه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

 

ویژگی‌ های سگهای نگهبان و نحوه برخورد با آنها

به طور کلی، سگ‌های نگهبان، سگ‌هایی وفادار به شمار می‌آیند. این سگ‌ها در برخورد با صاحب خود بسیار مهربان بوده و در مواجه با غریبه‌ها بسیار تهاجمی می‌شوند. سگ‌های نگهبان همچنین، از هوش بالایی نیز برخوردارند. باهوش بودن این سگ‌ها باعث می‌شود تا هر وظیفه‌ای که برای آن، تربیت سگ نگهبان را انجام داده اید به خوبی انجام دهند.
برای نمونه، در صورتی که سگ خود را صرفاً برای واق‌واق کردن در برابر غریبه‌های متجاوز تربیت کرده باشید، به خوبی از عهده این کار برخواهند آمد. در حالیکه تربیت سگ نگهبان برای گرفتن افراد می‌تواند خطرات جبران نشدنی به دنبال داشته باشد.
همچنین، بعضی از سگ‌های نگهبان که برای مراقبت از باغ و اماکن وسیع انتخاب می‌شوند،‌ بایستی از جثه بزرگ و قوی برخوردار باشند. در مواردی نیز لازم است از چندین سگ در یک مکان استفاده کرد؛ چرا که به دام انداختن تنها یک سگ نگهبان می‌تواند به راحتی توسط چند نفر انجام شود.
.
آموزش سگ برای نگهبانی در همه جای جهان به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود. در تمام کشورها نه تنها تربیت سگ نگهبان، بلکه آموزش برای شرکت در عملیات پلیس، امداد و نجات، کشف مواد مخدر و حتی تربیت به عنوان عصای دست کورها نیز رواج دارد. در برخی جاها نیز از شرط بندی بر نبرد سگ ها کسب درآمد می‌کنند! آموزش سگ برای نگهبانی یکی از رایج‌ترین استفاده‌هایی است که از به خدمت گرفتن سگ‌ها نشات می‌یابد. تربیت سگ نگهبان دارای اصول و قواعدی منحصربه فرد است. به همین راحتی نمی‌توان سگی را خرید و در یک گوشه باغ بست تا تبدیل به سگی نگهبان شود.
تربیت سگ نگهبان به این منظور صورت می‌گیرد که امنیت یک خانواده، باغ، کارخانه، کارگاه یا هر جای دیگری را تامین کند. آموزش سگ برای نگهبانی به معنای تربیت آن برای حمله‌ کردن و گرفتن مظنون نیست. بلکه هدف از آموزش سگ برای نگهبانی این است که بتواند در مواجه با غریبه‌ها، گارد درست گرفته و با پارس کردن‌های هشداردهنده، صاحب خود را از حضور یک غریبه باخبر کند
.

تفاوت سگ نگهبان و سگِ «بگیر»

مهم‌ترین موضوع در مورد تربیت سگ نگهبان این است که سگ نگهبان با سگِ بگیر تفاوت دارد. بسیاری از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که اگر سگی بتواند به خوبی، مهاجم را هدف قرار داده و به او حمله کند، آن سگ، مناسب برای نگهبانی است. در صورتی که سگِ بگیر با سگ نگهبان فرق داردسگ‌های حمله‌کننده به این منظور تربیت می‌شوند که در مواقع خاص توسط صاحب خود، مامور به گرفتن هدف خاصی شوند. از این سگ‌ها بیشتر توسط پلیس و نیروهای امنیتی استفاده می‌شود. در حالی که سگ‌های نگهبان، به جای حمله‌ور شدن و آسیب رساندن به مهاجم، در مقابل او گارد درست را گرفته و می‌توانند افراد دیگر را متوجه خطر کنند. در مواقع بسیاری، سگ‌های نگهبان به عنوان همراه و همدم صاحب خود هستند..
 
 

متقاضیان و مشتریان گرامی

جهت هرگونه مشاوره در خصوص خرید ،اجاره،نگهداری و همکاری می توانند

با شماره  سامانه محافظ  امور مشتریان موسسه محافظین حریم سامان تماس حاصل فرمایند

021-53144

 

 

Sepguard system
Guard dog
Harim Saman Protection and Care Services Institute



The first protection and care institution to establish a dog unit in the country

After the military, administrative and relief organizations, the Protection and Care Institution of Saman Protection is the first protection institution in the country that specializes in the capacity of guard dogs and guard dogs in the protection and care matters in the country and other reasonable ones according to the request of the projects. In this regard, since 1995, the Saman Privacy Protection Institute has established a unit called Sepguard, which is an abbreviation of Police Dog and Guard.
In order to increase the accuracy and security factor in protection and care matters, the Sepguard unit of the Institute of Protection and Care Services of the Protectors of Hareim Saman has purchased special dogs that have special talents in these matters.
The Malinois dog, which is originally from Belgium, has an extraordinary talent for guarding, police, security, search, rescue, and... For this reason, the protection and care institute of Hareem Saman has bought this dog in a specialized way and started to kill and train it.

German dog, the origin of this dog, which can be seen from its name, is Germany. This dog is also used in police, rescue and guarding affairs in the world due to the above mentioned in Malinois.

Meanwhile, Hareem Saman protection and care institute, having experienced and well-known trainers, produces and trains other dogs based on the requests of customers and projects. Security, rescue, etc. can contact Tehran number 53144.
Due to the fact that dogs can be carriers of diseases in the presence of humans and in the place of residence, but in a suitable environment outside the resting place, these faithful animals can be used and used in daily life. Hareem Saman is the ability to provide services as follows:
1- Guard dog for personal protection.
2- Guard dog: It is used to protect places and facilities.
3- Rescue and rescue dog: in rescue, earthquake, flood, body discovery, etc.
4- Search and searching dogs: in matters of detailed inspection of warehouses, discovery and.
4- Drug detection dog: a dog can be trained to detect and find drugs and anything else
5- Money guard dog: It is trained to be used in money carrying cars, which is freely placed in a special box next to the money carrying cassette inside the car, and the first person, the trainer or the operator, must open the door of the car to pick up the cargo. otherwise he will face a surprise attack by the dog.
6- Protection dog of commercial, office and residential complexes.
7-Guard dogs and guards to protect the villas.
8-Dogs to protect pipelines.
9-Dogs to protect banks.
10-Dogs to protect dams.
11-Dogs to diagnose certain diseases.
12- A dog to protect the place next to the neighborhood guard, which multiplies the ability and capability of the guard or policeman.
13- Dogs to protect forests.
14-Dogs to protect museums.
16- Dog to carry the accused.
17-Dogs to protect prisons.
18-Dogs to protect terminals and...
19- Dogs accompanying the disabled: due to the limited mobility of patients with reduced mobility, dogs can be trained that act according to the needs of the disabled and even get help to move the wheelchair and related wheels.

20- Dogs accompanying Down syndrome and mentally retarded patients: The animal is trained to perform daily tasks and any needs and...

Introduction of guard dogs:
1- Belgian Malinois
Malinois dog
The Belgian Malinois is a favorite breed of police and military K-9 units because of its agility, search and rescue ability, and trainability. This dog has a high energy level, so this breed appreciates doing something. This dog must receive specialized training and proper socialization to be comfortable in new or unfamiliar situations. A lot of exercise every day is also necessary.
The Malinois is a loyal and highly intelligent breed. Large in size with an efficient and athletic build, this breed is both strong and agile. Malinois are often used in police and military operations. Malinois are very similar to German Shepherds, but Malinois have a different skull and are more finely boned than their more famous German counterpart.

2- Ken Corso
Ken Corso
The Can Corso (pronounced "KAH-nay KOR-so") is a breed of dog from Italy that was used throughout history as a guard dog, war dog, and hunter. Large size, heavy structure and deeply toned skin are useful in repelling intruders. This breed has an instinct to protect its family. Its training should be based on obedience and improvement of its natural skills.
The Cane Corso is undoubtedly an attractive and impressive breed. This breed belongs to the category of large and powerful dogs, Cane Corso dogs are known as working dogs. This old Italian breed was bred to protect property and hunt.
This breed needs a lot of movement and activity. They should be educated very seriously and socialized from childhood.
In case of lack of adequate training and socialization, it can become aggressive and even dangerous towards people and other dogs.

3- German Shepherd
German Shepherd
Similar in appearance and temperament to the Belgian Malinois, the German Shepherd is another active and active dog breed that is favored as a police or military working dog. This breed has a deep sense of loyalty towards its family members. Just like other guard dogs, training for these dogs to focus on keeping the dog is very important